"Er wordt als Facility Manager veel van mij verwacht. Ik ben steeds met verschillende zaken tegelijkertijd bezig. Dat zorgt voor veel uitdagingen die tot frustraties en stress kunnen leiden."

Facility Management is een erg breed begrip. De taken die de Facility Manager invult zijn erg divers, denk maar aan de verantwoordelijkheid bij een bedrijf voor het (technisch) onderhoud, de catering, de beveiliging,… De functie wordt steeds belangrijker én complexer, maar dit wordt vaak over het hoofd gezien. 

Niet alleen heeft hij een ondersteunende rol binnen de organisatie, ook strategisch is de Facility Manager een echt spilfiguur tijdens een crisissituatie. Om alles in goede banen te leiden en het geheel te blijven overzien, is het dan ook verstandig om te werken met een Service Management oplossing.

Realiseer een efficiëntie- & optimalisatieslag

Met het oog op flexibiliteit, productiviteit en kwaliteit zijn deze systemen een echte win voor bedrijven. Uit dergelijke systemen haal  je strategische data, zoals waar de problemen en inefficiënties zich voordoen en hoe de facilitaire afdeling deze oplost en de werking kan verbeteren. Op die manier kun je direct een efficiëntieslag behalen op het gebied van kosten en optimaliseer je het serviceniveau van het facilitaire team.

Het resultaat? De interne klanten van jouw organisatie, ofwel de medewerkers, zijn sneller, efficiënter en gerichter geholpen. Iedereen tevreden! Of toch niet?

Zoals gezegd worden de diensten die je als Facility Manager uitvoert als vanzelfsprekend beschouwd. Er wordt vooral gestuurd op hoe het de medewerkers zo makkelijk mogelijk gemaakt kan worden, en er wordt nog te weinig gekeken naar hoe jouw werk efficiënter kan verlopen.

 

Power Apps biedt uitkomst

Met Microsoft Power Apps kan je hier verandering in brengen! Je kan hiermee eenvoudig en snel zakelijke apps laten ontwikkelen die je bedrijfsprocessen soepeler en efficiënter laten lopen.

Hieronder benoemen we 3 veelvoorkomende uitdagingen die door de inzet van Power Apps vereenvoudigd kunnen worden.

1. Slechts 24u in een dag

Om de kwaliteit van je service steeds hoog te houden, nl. het de medewerkers zo makkelijk mogen te maken hun werk te doen, is het belangrijk dat jij er als Facility Manager steeds alles aan doet om zaken snel, efficiënt en resultaatgericht op te volgen. Moet er catering geregeld worden? Geen enkel probleem. Is er iets defect of moet er iets gerepareerd worden? Geen punt, wordt voor gezorgd! Maar hoeveel tijd neemt dit van jou in beslag? Slechts 24u in een dag

Enter Power Apps.
Met een op maat gemaakte bedrijfsapplicatie kan jij elk probleem van je interne klant makkelijk en efficiënt oplossen, én bespaar je enorm veel tijd voor jezelf! Een bedrijfsapplicatie, volledig gebouwd rond jouw specifieke behoefte, zorgt dat je werkproces geautomatiseerd wordt. Geen tijdverlies meer door het nakijken van zaken in verschillende systemen want in één app kan je alle bedrijfsinformatie terugvinden en meteen actie ondernemen. Handig, niet?

2. Een fout is snel gemaakt

Als spilfiguur binnen jouw organisatie, is het belangrijk dat je de verschillende werkprocessen steeds kan monitoren en evalueren om zo een optimalisatieslag door te kunnen voeren. Wat gebruik jij hiervoor? Een excel-bestand waarin je alles kan loggen? Tijdrovend en foutgevoelig! Denk maar aan de tijd die je kwijt bent aan het steeds handmatig invullen van dit bestand. Of die keren dat iemand vergat het in te vullen, of een fout maakte tijdens het invullen.

Enter Power Apps.
Met behulp van een app kan jij in een mum van tijd handmatige taken vervangen door een geautomatiseerd, soepel werkproces. Je kan altijd en overal gegevens verzamelen, downloaden en updates delen. Een rapport? Dat kan in een mum van tijd samengesteld worden en zichtbaar gemaakt worden in een app! Zo bespaar je tijd, verminder je transcriptiefouten en verhoog je het vertrouwen in het monitoring- en evaluatieproces.

3. Complexe software oplossingen

Als Facility Manager werk je  vanuit KPI’s om zo je rol als strategische partner van de organisatie te vervullen. De facilitaire dienst innoveert, experimenteert en voert dagelijks verbeteringen door om zo de service naar de interne klant, de medewerkers, en de organisatie in zijn geheel zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Een hele serie van mobiele oplossingen worden ingezet om processen soepel te laten lopen. Maar wie gaat ze beheren en opvolgen, en hoe zal de beveiliging verzekerd worden? De complexiteit van verschillende soorten software oplossingen laat jou al snel met de handen in het haar achter.

Enter Power Apps.
Dankzij de Power Apps-formule kan je vanuit één app werken in al je systemen. Bedrijfsinformatie binnen handbereik? Geen probleem! Makkelijk updates delen? Check! Kies voor één systeem die je behoeftes invult en je werk makkelijk maakt. Geen complexe processen, maar slechts één applicatie met de functionaliteiten die jij nodig hebt. Niet meer, niet minder.

In een notendop? Door de inzet van Power Apps zorg je voor een soepel, efficiënt werkproces wat niet alleen jouw interne klanten gelukkig maakt maar ook jouw leven als Facilitair Manager eenvoudiger maakt. Win-Win lijkt ons!

Benieuwd naar wat Power Apps kan betekenen voor jouw workflow en hoe je hiermee van start gaat? Download via onderstaande knop de gratis whitepaper en elimineer tijdrovende, manuele processen!