De rol van Facility Manager is niet weg te denken uit een goed functionerend bedrijf. Zeker sinds COVID-19 zijn intrede deed en het bedrijfsleven opschudde, is deze rol niet alleen belangrijker geworden, organisaties zien nu ook nog meer de toegevoegde waarde die Facility Management kan bieden.
Voor COVID-19 zagen directie en medewerkers de taken die door de Facility Manager werden uitgevoerd vaak als vanzelfsprekend. Maar door de veranderende werkomstandigheden, is het duidelijk geworden dat goed georganiseerde (remote) werkplekken belangrijk zijn om medewerkers hun functie zo goed mogelijk te laten uitvoeren.
Om optimaal deze rol in te kunnen vullen, is het cruciaal dat hiervoor ook de juiste tools ter beschikking worden gesteld om het volledige proces efficiënt te laten verlopen.
Neem bijvoorbeeld de volgende situatie: het onderhouden van bedrijfsmiddelen. Steef werkt als Facility Manager met een informatiesysteem zoals TopDesk waarin hij alle bedrijfsmiddelen van de organisatie kan vinden. Denk aan beamers, bureaus, stoelen, koffiezetapparaten en nog veel meer. Om deze bedrijfsmiddelen in het systeem te onderhouden, maakt hij gebruik van zijn laptop. Van zijn collega kreeg Steef te horen dat de beamer het niet meer doet. Geen probleem, Steef to the rescue! Hij loopt naar de vergaderruimte, maakt een foto van het identificatienummer van de beamer, stuurt deze door naar zijn e-mail, loopt terug naar zijn bureau en laptop, slaat de foto vanuit Outlook op in zijn documenten en voegt deze vervolgens toe in de TopDesk applicatie.
Handig? Verre van! Een omslachtig, foutgevoelig en tijdrovend proces waarin hij steeds moet switchen tussen verschillende software en devices om een simpele taak uit te voeren.
Is dit voor jou herkenbaar?
Om je werk als Facility Manager vlotter te laten verlopen, biedt Microsoft Power Apps alles wat je nodig hebt om efficiënt en resultaatgericht te werken. Er bestaan al heel wat tools, zoals TopDesk, die het werk makkelijker maken en vooral de klant voorzien van een eenvoudig proces. Maar toch zijn er nog vaak werkzaamheden die een omslachtig en handmatig proces kennen.
Een Power App lost dit voor je op! Een op maat gemaakte app die een eenvoudige connectie tussen deze informatiesystemen legt waardoor je niet langer hoeft te schakelen tussen verschillende software systemen en devices. Zo kan je sneller inspelen op de behoeftes vanuit jouw organisatie en je interne klanten, de medewerkers, makkelijker verder helpen.
En Steef? Die heeft deze oplossing al in huis! Voor zijn collega’s en Steef werd een front-end gebouwd voor de mobiele telefoon: jawel een app! Met de app kan hij makkelijk chips inscannen of QR-codes lezen, zodat hij meteen het product ziet dat hij zoekt inclusief foto’s en details zoals de aankoopdatum, garantie datum, historie etc. Om de beamer te laten repareren, opent Steef zijn bedrijfsapplicatie waarin hij een foto toevoegt van de beschadiging en meteen een ticket aanmaakt voor reparatie. Vervolgens wordt alles automatisch bijgewerkt in TopDesk. Dankzij deze app wordt het tijdrovende proces versoepeld en geautomatiseerd in een mum van tijd!
Maar…hoe maak je nu zo’n game-changing app? Dat hoef je niet zelf te doen, daar helpen The Spidermonkeys je graag een handje bij. Met onze kennis binnen de digitale jungle brengen wij je behoeftes in kaart en bouwen we in no-time een app. En over de kostprijs hoef je je ook geen zorgen te maken, want de kans is groot dat je de ideale empowerment toolkit al in huis hebt, namelijk Office 365. Werk je met Word, Excel, Outlook mail en MS Teams? Dan kan je met behulp van The Spidermonkeys snel aan de slag met Power Apps omdat je al over de licenties beschikt.
Ben je helemaal klaar met omslachtige en arbeidsintensieve werkprocessen die alleen maar leiden tot frustratie en tijdverlies?
Download de gratis whitepaper via onderstaande knop en ontdek wat Power Apps kan betekenen voor jouw workflow.